reklama

Život na internete

Internet a počítače sú všade okolo nás - otrepaná fráza, ale je možné, že týmto technológiám podľahneme na úkor reálneho života?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Už dlhšiu dobu uvažujem o tom, že môj život sa dosť zúžil na prácu s počítačom. Neviem, či som ojedinelý prípad, alebo ľudia všeobecne presúvajú väčšinu svojich aktivít z "kamenného" sveta do sveta virtuálneho, teda takého, kde nejde veľmi o hmotu ale skôr o informáciu. Takmer každý človek už má nejaký "portál" do internetu (či už je to mobilný telefón, desktop, notebook, PDA..) Čo všetko sa teda dá v tomto svete robiť a aké má výhody oproti svetu, v ktorom človek pôsobí už niekoľko tisícročí?

Vyhľadávanie a prístup k informáciám

Toto je myslím jasná záležitosť, tu jasne dominuje web, i keď môžu nastať situácie, nad ktorými sa treba pozastaviť. Príklad - dostal som za úlohu pripraviť kamarátke vianočný darček. Ako som tak rozmýšľal, čo by mohlo byť originálne, otvoril som google a naťukal "originálny vianočný darček". Enter. No a po chvíli už bolo po probléme, asi na tretej strane s výsledkami som našiel ten vhodný. A tak sa dá riešiť mnoho obdobných bezradných situácií.

Komunikácia

Ďalší z obľúbených fíčurov internetu. S väčšinou vonkajšieho sveta prakticky inak nekomunikujem. Veď komunikácia cez rôzne IM služby je tak pohodlná. Mobilný telefón už takmer vôbec nepoužívam.. Veď načo aj... keď s niekým potrebujem silou mocou rozprávať, tak naštartuje nejakú VoIP aplikáciu a je to.. Tu je zrejme veľkým argumentom aj cena. IM, chat, VoIP.. to sú všetko služby, za ktoré sa neplatí. Jediná cena je cena pripojenia.

Sebarealizácia

Boom dneška, zmeň toto tu a tam, tu sa podpíš, tu tomuto vynadaj, tu si napíš, čo si myslíš...
Wiki, fóra, blogy, diskusie ku článkom, to všetko sú miesta, kde človek môže pretvárať web a vtisnúť do neho kúsok seba. Mnohí si to síce pomýlili s možnosťou zanadávať si apod, ale to sú tie detské choroby.

Náhrada bežných činností

Pre študenta FEI TUKE - žiaden problém.. Prihlásenie na skúšky? Informačný systém prístupný online. Skriptá? Stiahnuť. Komunikácia so zamestnancami fakulty? <meno>.<priezvisko>@tuke.sk ! A takto by sa dalo pokračovať ešte pekne dlho.
A to sa netýka len školy. Rádio? Jednoznačne internetové, terestriálne ma nezaujímajú. Televízia sa časom iste pridá tiež.


Asi to ukončím, lebo by som mohol písať ešte ďalších 20 strán o tejto problematike.

Na záver len otázka - kvôli čomu vlastne od internetu vstávať?

Martin Tibenský

Martin Tibenský

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vcelku bežný obyvateľ kyberpriestoru, v civilnom živote programátor. Zoznam autorových rubrík:  NezaredenéIT a spol.

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu